ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ
29 Σεπτεμβρίου, 2014ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
1 Οκτωβρίου, 2014Μετά από την επιτυχή εκδήλωση της Ελληνικής Φαρμακευτικής Εταιρείας στα Χανιά παρουσία τριών ομιλητών καθηγητών από δύο Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας και δύο ειδικευμένους Ιατρούς, εκείνο που έγινε απόλυτα σαφές και επισημάνθηκε από όλους ήταν, ότι οι εξελίξεις στο επάγγελμά μας και γενικότερα στην Ευρώπη καθιστούν το Φαρμακοποιό κεντρικό πρόσωπο των διαδικασιών ως ο πιο κοντινός – ο μόνος κρίκος στην αλυσίδα υγείας που είναι τόσο κοντά – στο τελικό στάδιο της θεραπείας. Η απελευθέρωση των φαρμάκων από τις θετικές λίστες και η μετατροπή σε ΜΥΣΥΦΑ, τα νέα συμπληρώματα διατροφής τα οποία υπόσχονται τα πάντα, η φυτοθεραπεία και η εναλλακτικές θεραπείες που κερδίζουν έδαφος, βάζουν το φαρμακοποιό σε θέση ευθύνης της ενημέρωσης του πελάτη, ασθενούς και καταναλωτή για τις ενδείξεις, τις αντενδείξεις, τις αλληλεπιδράσεις και τις παρενέργειες πολλών σκευασμάτων τα οποία, εν τέλει, δίνονται χωρίς ιατρική συνταγή αλλά με τη συμβουλή του φαρμακοποιού ο οποίος γνωρίζει τον ασθενή, το ιστορικό του και το μέσο της θεραπείας που έχει μπροστά του.
Αυτονόητο είναι – και επισημάνθηκε – ότι θα πρέπει με κάποιο τρόπο να βρίσκεται μπροστά από τις εξελίξεις και με κάποιο τρόπο να είναι γνώστης των τελευταίων δεδομένων για να δίνει λύσεις και απαντήσεις. Όλες οι εκδηλώσεις, και αυτές τις οποίες διοργανώνουν οι φαρμακευτικές εταιρείες για την προώθηση των προϊόντων τους και αυτές που κατά καιρούς έχουμε συνδιοργανώσει ως Σύλλογος ή ως Συνεταιρισμός με το ΙΔΕΕΑΦ, ΦΕΕ, ΕΦΕ, τα Παγκρήτια Συνέδρια κλπ. στοχεύουν ακριβώς στη θωράκιση ενός φαρμακοποιού με τη γνώση και την υπευθυνότητα, απέναντι στον ανταγωνισμό όλων εκείνων που μας επιβουλεύονται, δίνοντας μας το απόλυτο συγκριτικό πλεονέκτημα που είναι η σωστή συμβουλή μέσα σε αυτό που συνολικά ονομάζουμε φαρμακευτική φροντίδα.
Η εκδήλωση της διημερίδας του ΣΥΦΑΚ και του pharmacy managment, που ήταν προσανατολισμένη πάνω σε πρακτικά θέματα του φαρμακείου ως επιχείρηση, ως εργαστήριο, ως παρουσίαση προϊόντων, ως χώρου επικοινωνίας, ειπώθηκε ότι ο φαρμακοποιός πρέπει να προτάσσει και να επενδύει με επιστημονικότητα, ότι και αν κάνει σε σχέση με τον πελάτη που έχει απέναντι του. Με την προσοχή του επιστήμονα επαγγελματία που στηρίζει την πώληση και δίνει υπεραξία στο προϊόν, με την μεθοδικότητα του επιχειρηματία που εφαρμόζει και οργανώνει τη δομή και την οικονομική λειτουργία του φαρμακείου, με την αποτελεσματικότητα ενός manager που χειρίζεται το προσωπικό του φαρμακείου ως συνεργάτες με αυξημένο αίσθημα προσφοράς και επικοινωνίας, πρέπει να προσπαθούμε να εκπληρώσουμε καθημερινά το σύγχρονο πολυδιάστατο έργο μέσα στο φαρμακείο μας. Μεγάλη σημασία πρέπει να δοθεί στην προβολή, στην παρουσίαση και σωστή τοποθέτηση των προϊόντων, μαζί με την κατάλληλη προώθηση, επιμόρφωση και σεμινάρια.
Η διαπίστωση ωστόσο ήταν, ότι είμαστε ακόμη πίσω σε αυτόν τον τομέα, του να κάνουμε δηλαδή κτήμα μας όσα θα πρέπει ένας φαρμακοποιός και οι βοηθοί του να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν καθημερινά στην εργασία τους.
Το συμπέρασμα είναι ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε κανένα πολυκατάστημα αν πιστέψουμε και επενδύσουμε στην επιστημοσύνη της δουλειάς μας, βελτιώσουμε τους εαυτούς μας σε κάθε τομέα, πριν την υλοποίηση των δικτύων και παράλληλα με την ανάπτυξή τους. Συμπεράσματα λοιπόν κοινά και από τους καθηγητές των Φαρμακευτικών και Ιατρικών Σχολών και από τους έμπειρους ανθρώπους της Φαρμακευτικής αγοράς.
Ο Σύλλογος παραμένει έκφραση όλων των φαρμακοποιών, επενδύει στη συνολική του εικόνα και επιθυμεί την ενεργή κινητοποίηση και συμμετοχή τους σε όλα εκείνα τα οποία γίνονται για αυτούς.
Ο Πρόεδρος ΦΣΧανίων